Helgen som gick

Idag är det måndag, dagen efter den tredje advent.  Helgen som gick tillbringade jag tillsammans med vännerna H, B och E i den stora staden Göteborg.

På fredagen var vi på julkonsert med Peter Jöback på Scandinavium. Han sjöng sååå fint! En och annan tår trillade faktiskt. Men fattade inte varför han bjudit in Gunilla Backman att sjunga ett par duetter med honom när han hade sin kompis Sara Isaksson som körade. Hon, Sara, hade en jäkligt bra röst. Passade mycket bättre ihop med Peter än Gunilla måste jag säga...som den proffisga resencent jag är.

På lördag morgon var det lucia. Tillsammans med B's två små änglar firade vi luciamorgon med kaffe, lussekatter, pepparkakor, tända ljus och lucia på TV. Mys Mys!!
På förmiddagen var vi ute och gick med barnen, lekte i parken och inhandlade igredienser till kycklingsallad + en flaska vin till lördagskvällen. H passade också på att köpa vår Harry Boy andel. Jag och H spelar nämligen varje lördag på travet och hoppas på den stora vinsten.
På lördag em passade jag, H och E på att besöka Liseberg medans B + barn var hemma och vilade en stund. Liseberg var som vanligt vid denna tid juligt mysigt. Vi gick en sväng och tittade på olika bodar med marsipan, korvar, sill, julpynt mm. Var även inne och tittade på Tomtelandet. E hittade till slut vad hon letat efter, handmålade julgranskulor i alla storlekar och former. Själv köpte jag ett änglapar i vitt som nu pryder byrån i mitt sovrum.
Väl hemma igen väntade lek med barnen innan travet satte igång...och gissa vad?! VI VANN!!!! 800 kronor närmare bestämt! KLIRR KLIRR!! Inte dåligt va?!
På kvällen åt vi vår egenhackade kycklingsallad och drack lite vin medans vi tittade på dansbandskampen. Naturligtvis hejade vi på Scotts...hihi jag som inte ens gillar dansband men med lite vin i magen går det mesta ; )

På söndagen inväntade vi att änglarnas pappa skulle komma hem innan vi styrde bilen mot Ikea. Där inhandlade jag ett par julklappar till...näe du! Tänker inte berätta!! Skönt ändå att få det gjort. Vi passade på att äta lite innan vi styrde hemåt igen.
En helskön helg tillsammans med ett gäng sköna tjejer i varierande åldrar.

Puss och kram till er!

/Mia

Kommentarer
Postat av: Marie

Vill bara kika in o önska dig en god jul o gott nytt år! =) ha det riktigt bra i helgerna!

2008-12-23 @ 12:52:53
URL: http://ganskalagom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0