Hey! What's new?

Ok så var det då dags för en uppdatering igen.

Strul.
Jaha så har då min tonåring här hemma fått flytta till "internatskolan" (återvinningsstationen)...eller ska göra så. Min lilla 8-åriga HP fick helt plötsligt spel och vägrade lyssna på mig. Jag har försökt med allt men näääee då. Så till slut var jag tvungen att höja rösten och sätta ner foten. ENOUGH IS ENOUGH!
Nu har jag istället adopterat en ny liten HP..såå söt såå. Han heter dv7-1095 och är en tuff liten grabb i snyggt fodral. Hittills har han skött sig helt exemplariskt och jag ser fram emot att tillbringa lite mer tid med honom.


Bantning.
Var och vägde mig och köpte nya soppor förra torsdagen. Måste erkänna att denna gång var jag faktiskt riktigt nöjd med reslutatet. -3,5 kg sedan sist hade jag klämt. Räknade lite snabbt ihop mitt totala resultat och fick det till -8,3 kg...men si det var FEEEEEEL! 4,4 + 1,8 + 3,5 = 9,7 kg!!! Endast 0,3 kg kvar till den magiska -10kg gränsen...YAY! Lite duktig är jag nog trots allt... (sträcker på sig lite extra).


Ullared.
Var iväg till Ullared och GK's i söndags. Hade inte så mycket på min inköpslista men vet ju sedan tidigare att det brukar dyka upp en del i vagnen ändå. Och mycket riktigt...både strumpor, hundgodis (har ingen hund men det var billigt), ett par DvD-filmer och annat smått och gott letade sig ner i min vagn. Köpte även en jacka (välbehövligt), något lite tajt men räknar ju med att tappa några kilo till...så den ska nog passa. Inte så dumt att åka till Ullared en söndag faktiskt...men det vore ju bra om man slapp bli sjuk på kuppen...


Sjuk.
Jaha...så blev jag alltså sjuk efter trippen till Ullared. INTE KUL. Har varit hemma två dagar från jobbet....för vad? Säger bara ett ord...MAGEN...japp tror ni kan lista ut vad  som hände. Jag har ju haft sällskap av min lille grabb HP men föredrar nog ändå att vara frisk måste jag säga. Nog för att min toalett är fin och helkaklad med värme i golvet men...det ska bli skönt att komma tillbaka till jobbet imorgon...

Kommentarer
Postat av: Anneli

Åh så nu har du äntligen fått dina nya kompis, härligt, jag ser framemot massa bloggande ;)Sen måste jag bara säga typiskt dig att köpa hundgodis fast du inte ens har hund. :P Haha, sen KRYA PÅ DIG GUMMAN! Ses förhoppningsvis imorn. KRAM

2008-10-21 @ 18:25:13
URL: http://annelisynnerdahl.blogg.se/
Postat av: Marie

Skönt att ni sjuklingar börjar bli friska igen! Kul med ny dator. Tror som Anneli att det kanske kommer bli fler inlägg här ;)

2008-10-22 @ 04:34:12
URL: http://ganskalagom.blogspot.com
Postat av: FånFrida

Hittade hit via Marie. :-)



Jag körde med CK rätt så hårt för två år sen, och droppade mina kilon i kombination med hård träning. Höll vikten tills jag för nått halvår sen slutade träna (dumma gymkort å gå ut, och lata jag som itne köpte nytt) så då gick jag upp ett gäng, kilo, men står fortfarande på stort minus mot starten typ -17... Men kör på så det ryker! CK är som att ha hittat motorvägen mot bättre hälsa. Ska nog igång peppad av mitt snack här köra igång med nån hårdkur strax, skaffat nytt gymkort nu =)

2008-10-22 @ 22:31:01
URL: http://fridasfan.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0