Jag, en nörd?

Har funderat på denna fråga ett tag nu...eller ja...kanske inte så länge...någon minut eller två...medans jag funderade på vad jag skulle skriva.

Orsaken till detta försök till självinsikt är mitt intresse av...dataspel. Ja, jag erkänner jag är en 36 årig tjej (tant) som gillar att spela dataspel.
Den senaste tiden (sedan november 2007) har jag varit aktiv i ett webbaserat spel kallat TribalWars. Det är helt gratis och är som sagt ett webbaserat spel vilket innebär att man inte behöver köpa nått dyrt spel i någon leksaksaffär (vilket skulle vara mycket retligt att som 36-åring  att gå till leksaksaffären för att hitta något att roa sig med...men man kan ju alltid skylla på barnen....om man nu har några...vilket jag inte har...) eller ladda ner någon krånglig programvara som gör att dator totalt flippar ur och låser sig.
Betyder nu detta att jag är en nörd? Hmmm...liiiite tveksam men måste nog ändå svara...nej! Jag har till min förvåning upptäck att det finns fler personer i 30-års åldern (och äldre) som tycker detta tidsfördriv är ganska kul. Senast igår på jobbet fick jag höra att en, som jag inte trodde om detta, liksom jag ibland brukar bänka sig framför datorn för en stunds trixande och fixande.
Med risk för att verka ännu mer "nördig" kommer jag här nu lista de tre spel jag tycker bäst om...(känsliga läsare rekomenderas hålla för öronen..ehhh ögonen)

1. TribalWars
2. Age of Empires
3. The Sims


Banting
Kan meddela att jag i torsdags var och inhandlade Cambridgesoppor för de kommande två veckorna och även vägde in mig. Jag har nu totalt gått ned (trumvirvel...) 6,2 kg! Taaadaaaaa!!!


/Mia

Kommentarer
Postat av: Monica Manitski

Tycker också om att spela spel på datorn fast jag är 45. Kanske inte de som är dina favoriter, men Backpacker är kul tycker jag. Grattis till dina förlorade kilon.

/Monica

2008-10-08 @ 18:40:05
Postat av: Annica

Du är kul du tjejen! Det är ju synd att vi får se så mkt mindre av dig... Du krymper ju. Och tant blir du inte så länge du är ett år äldre än mig ;-)

2008-10-08 @ 19:47:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0