Fyy på sig!

Nu har jag hållit mig borta från bloggen i över en vecka och inte skrivit en rad! Fyy på sig! Måste ta mig i kragen annars vet jag någon (Anneli) som kommer att säga till mig snart.
Jaha...alltså dags för en uppdatering om vad som hänt sedan sist...ehh..

Bantning.
Den senaste veckan har gått bra. Inga psyk bryt pga av total utmattning eller förstora frestelser. Att lukta på allehanda olika prover som kommit in på jobbet (choklad, chips mm) och diverse matlagningsprogram på tv har räckt för att stilla mitt behov av onyttigheter och flôtiga (västgöta dialekt) maträtter.

På torsdag är det upp till bevis igen då ett besök hos min Cambridge konsulent  med tillhörande våg väntar. Hon bokför noga mina framsteg och brukar berömma mig för att det går bra. Tror jag klämt åtminstone 1,5 kg sedan sist...ska försöka klämma lite till innan det är dags för invägning.

Fritid.
I vanliga fall kan jag vara en ganska lat person men i lördags small det till.
Vi samlades nästan hela släkten hemma i min fasters hus för att röja trädgård och hus på ogräs, skräp och julsaker. Min faster gick bort i påskas och huste har stått tomt sedan dess. Hennes dotter har plockat så smått bland tillhörigheterna och gräset har blivit klippt av min pappa då och då. Men på det stora hela fanns det en massa och göra.

Jag röjde i rabatten på framsidan, planterade fin ljung i urnan vid trappan, klippte ner nyponbuskar, körde med trimmer, krattade ihop gräs och nedfallen frukt (ruttna päron...usch!), brännde mig på brännässlor, fick stickor i tummen och avslutade det hela med att tillsammans med min bror åka till värmeverket med ett lass. PUUH!

Kände mig ganska nöjd när vi var klara (ja, jag var inte ensam) och drack med ett leende min Cambridge soppa. Mina händer och ben darrade och jag kännde mig lika ostadig på benen som en bebis som precis lärt sig gå..(får inte göra några större kraftansträngningar med den diet jag för)..men det var det värt!

Men när jag vaknade på söndagen var jag tveksam... Min rygg kände som den hade gått av och mina armar och ben gick inte att sträcka ut. Jag kände mig nu inte längre som en bebis som nyss lärt sig gå utan mer som en 90-årig kärring med reumatiskvärk som har svårt att gå (såg ut som en sådan oxå när jag tittade mig i spegeln).


Nu är det klippt!
Idag har jag varit och klippt mig...och färgat. Fick äntligen bort dom grå. Det borde vara allas rätt att få gå till frissan efter jobbet. Att sitta där i stolen och njuta av hårtvätt och pillande i håret. Hur skönt är det inte!? Blev ganska nöjd med frisyren..men tyckte den blev lite kort kanske...jaja det ger sig. Mitt hår växer som ogräs.



/Mia

Kommentarer
Postat av: Anneli

Härligt med uppdateringar!Jag tror nog att din vägning kommer att gå super, nu börjar det ju allt synas tycker jag :)



KRAM

2008-10-01 @ 12:43:48
URL: http://annelisynnerdahl.blogg.se/
Postat av: Marie

Trevligt att du är tillbaka i bloggandet! Den där frisyren var ju spexig. Kanske man skulle piffa till sig med inför nattjobbandet på måndag! ;)

2008-10-01 @ 17:59:14
URL: http://ganskalagom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0