Lördags surr

Igår hände något skojjigt på jobbet som jag mååååste berätta för er.

Det plingade på klockan vid receptionen och jag gick dit för att hjälpa kunden. Vid disken stod en tjej i 25-års åldern tillsammans med sin mamma(?). Jag log mitt trevligast leende (så gott jag kunde) och frågade vad jag kunde hjälpa dom med...och det är då denna scen utspelar sig som får min hjärna att pausa för en stund...

- Min pojkvän vill testa sin säd, svarar tjejen.
Jag tittar på henne för en sekund eller två och sedan glider min blick ner mot hennes händer som håller i en....lingonHINK. Jag tittar upp på henne igen men min hjärna är nu totalt utslagen...blank...tom...  I 300 km/h rusar en tanke genom huvudet..(eehhh det kan väl ändå aldrig vara en hink med...?!) Jag menar nog för att vi kan få in konstiga saker för test på det lab jag jobbar på...men en hel hink med...ja ni förstår vad jag tänker.
-Eeh..vad är det för analys ni vill göra på det? frågar jag försiktigt.
- Ja jag vet inte riktigt, svarar hon. Men han ville kolla så han kunde använda det för att sätta nästa år, så skrattar hon lite och tillägger. Det är ju lite dumt att skicka mig som inte kan något om sådant här.
Nu har min hjärna hämtat sig igen och försiktigt öppnar jag locket på hinken.... det är utsäde! Typ havre, råg..eller nått annat trevligt SÄDESSLAG. Jag får anstränga mig för att inte börja gapskratta kunden rakt upp i ansiktet...och tänker för mig själv..(det är sååååå typiskt mig!).

Mina kollegor skrattade gott när jag återberättade den lilla episoden för dom.



MIn arbetskamrat och bloggkollega Anneli hittade en kul grej på en annan arbetskamrat och bloggkollegas blogg (puuuh! den meningen var jobbig!). Här nedan följer ett kollage av bilder som man med lite knappande och trixande kan tillverka på www.yearbookyourself.com.

1958          
      Jag 1958                Jag 1962                  Jag 1968                Jag 1978  

       
         Jag 1980                 Jag 1986                Jag 1992


Visst är jag fiiiin! Det mest skrämmande är att på bilden från 1992 ser jag faktiskt ut som jag gjorde på den tiden. Samma frissa... Annars är nog min favorit bilden från 1962. Vilket fint litet fågelbo jag har på huvudet...hihi!

Kommentarer
Postat av: Anneli och Maria

haha...så himla roligt. vi borde kopiera din text och sätta upp på anslagstavlan på jobbet eller nått :P Förresten heta kort, nu har maria också testat!

2008-09-06 @ 21:30:03
URL: http://annelisynnerdahl.blogg.se/
Postat av: Annica

Jaha. Nu har jag hittat in i ditt lilla krypin... Hur ska du bli av med mig nu då???? Lol

2008-09-09 @ 19:52:30
Postat av: Marie

Hahaha! Klockrent! Jag har verkligen skapat en ny trend hos alla bloggar! =) stolt

2008-09-17 @ 02:25:50
URL: http://ganskalagom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0