Tv, fest...hipp hipp hurra!


Jaha..så har det då hänt. Min tv har pajjat ihop totalt. Kan inte säga att det kom som en överraskning eftersom den agerat tvivelaktigt de senaste månaderna men ändå...*stön*. Just nu sitter jag och stirrar på rutan av en 17" tv som tillhör mina föräldrar. Lite skillnad mot min 32" men det funkar. Måste ut och kolla ut en ny tv, helst innan lördagen och Melodifestival del 2.

Ni som läst tidigare inlägg vet ju att jag satsade en liten del av mina hårt förtjänade slantar på den ovan nämnda Melodifestivalen. Det sket sig (uttalat på bred västgötska)! Men satsade ju bara några tior. Får ta nya tag inför del två.

Igår inföll min födelsedag. Japp...ett år äldre och klokare (?). Jobbade fram till 15-tiden sen bar det av till konditoriet för att hämta tårta och inhandla kaffebröd. Därefter till ICA för att köpa lite dricka och sen till apoteket för att köpa skoskavsplåster (till ett monsuröst skoskav på min vänsterfot = minne av en fest i lördags). Väl hemma dukades och fixades det till innan gästerna började droppa in. Det blev en riktigt trevlig födelsedag och jag fick många fina presenter, bla. ett armband av Thomas Sabo (fick det av min bror), örhängen, raggsockar (åååh så sköönt) och presentkort.

Som jag nämnde här ovanför (^^^^^^^) så var jag på fest i lördags. Festen var hos min arbetskamrat M i hennes nyrenoverade hus. Såååååååå fint och mysigt. Vi åt italiensk buffé och drack vin, spelade TP och...sjöng . Eehh vet inte om M ångrat att hon tog fram och satte igång SingStar...men jag sjöng fram till kl. 03 och jag sjunger inte bra...tro mig. Men efter ett antal glas vin, whiskey och välkomstdrink så lät det iaf bra i mina ögon..oopps...menar öron. Resultatet av festen (förutom en riiiiiktigt trevlig kväll) blev iaf det monsturösa skoskavet på vänster fot och en rejäl förkylning.

/Mia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0