På lördag smäller det

Har nu varit hemma i två dagar pga min nackspärr som jag skrev om i förra inlägget. INTE KUL kan jag bara säga.
Jag jobbade ju i måndagskväll...skulle nog INTE gjort det. Natten till tisdagen tillbringade jag med att  vanka fram och tillbaka, sittandes i soffan och ett och annat försök att sova i sängen....vilket inte funkade. Gjorde förbaskat ont så fort jag försökte röra huvudet i någon rikting. Har tillbringat de senaste dagarna hemma som en pillertrillande, linementstinkande soffpotatis.
Men nu känner jag mig iaf bättre och har den gångna natten faktiskt sovit riktigt gott i sängen! Så ikväll tänkte jag göra ett nytt försök med att jobba.




På lördag smäller det!
Nu är det dags för final i Melodifestivalen i Globen. En del överraskningar finns det i startfältet men även en del självklara finalister. Om man ska tro olika spelbolag så är Malena Ernman och Caroline af Ugglas favoriter till segern. Hmm..vad tycker jag om detta? Inte alls... Vad jag menar är att jag INTE vill ha Caroline af Ugglas som representant för Sverige i den stora internationella finalen. Hur skulle det se ut? Vad skulle dom tro om oss?  Vem tror jag då kommer vinna? Vem kommer jag spela på?
Vi börjar med alla finalister först...

1. Måns Zelmerlöw - Hope&Glory
2. Carloine af Ugglas - Snälla, Snälla
3. Agnes Carlsson - Love Love Love
4. H.E.A.T - 1000 miles
5. Emilia - You're My World
6. Alcazar - Stay the Night
7. Sarah Dawn Finer - Moving On
8. E.M.D - Baby Goodbye
9. Sofia Berntsson - Alla
10. Molly Sandén - Så vill Stjärnorna
11. Malena Ernman - La Voix

Där har ni dom... Jag tror det blir en tuff final och ganska så jämnt. Men självklart har jag mina favoriter som jag hoppas kommer vinna hela konkarongen...nämligen..

Sarah Dawn Finer, Alcazar eller H.E.A.T

Men jag tror eller är rädd för att vinnaren kommer bli en helt annan...Malena Ernman eller Caroline af Ugglas...tyvärr.


/Mia


P.S. Grrrrrr!! Varför blir texten centrerad! Kan inte få den vänsterställd...grrrr!






Kommentarer
Postat av: Marie

Malena var nog bland det sämsta jag hört och mest skräckinjagande jag sett. Baaaah! Bara det blir alcazar, sarah DF eller Agnes så är jag nöjd! =) Skönt att du mår bättre!! kram!

2009-03-12 @ 19:27:52
URL: http://ganskalagom.blogspot.com
Postat av: Marie

Hehe... Satsade 20 spänn på ugglan idag på oddset. Då blir jag inte besviken om hon skulle gå o vinna! =)

2009-03-13 @ 21:27:51
URL: http://ganskalagom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0